ahli cute miut

Monday, October 26, 2009

Selamat hari lahir mama


selamat hari lahir mama
semoga allah panjangkan usiamu...
semoga allah murahkan rezekimu...
semoga allah sembuhkan segala penyakitmu.

ya allah kau makbulkanlah doa2 kami anaknya,ya allah begitu besar perngorbanannya kepada kami anak2nya,tak dapat kami balas jasamu wahai mama.

Sunday, October 25, 2009

If I were a boy

If I were a boy even just for a day
I'd roll out of bed in the morning
And throw on what I wanted
And go drink beer with the guys

And chase after girls
I'd kick it with who I wanted
And I'd never get confronted for it
'Cause they stick up for me

If I were a boy
I think I could understand
How it feels to love a girl
I swear I'd be a better man

I'd listen to her
'Cause I know how it hurts
When you lose the one you wanted
'Cause he's taking you for granted
And everything you had got destroyed

If I were a boy
I would turn off my phone
Tell everyone it's broken
So they'd think that I was sleeping alone

I'd put myself first
And make the rules as I go
'Cause I know that she'd be faithful
Waiting for me to come home, to come home

If I were a boy
I think I could understand
How it feels to love a girl
I swear I'd be a better man

I'd listen to her
'Cause I know how it hurts
When you lose the one you wanted
'Cause he's taking you for granted
And everything you had got destroyed

It's a little too late for you to come back
Say it's just a mistake
Think I'd forgive you like that
If you thought I would wait for you
You thought wrong

But you're just a boy
You don't understand
And you don't understand, oh
How it feels to love a girl
Someday you wish you were a better man

You don't listen to her
You don't care how it hurts
Until you lose the one you wanted
'Cause you're taking her for granted
And everything you had got destroyed
But you're just a boy

Selalu mengalah

jelaskan padaku isi hatimu
seberapa besar kau yakin padaku
untuk tetap bisa bertahan denganku
menjaga cinta ini

pertengkaran yang terjadi
seperti semua salahku

mengapa selalu aku yang mengalah
tak pernah kah kau berpikir
sedikit tentang hatiku

mengapa ku yang harus selalu mengalah
pantaskah hatiku
masih bisa bersamamu

Cinta ini membunuh ku

kau membuat ku berantakan
kau membuat ku tak karuan
kau membuat ku tak berdaya
kau menolakku acuhkan diriku

bagaimana caranya untuk
meruntuhkan kerasnya hatimu
ku sadari ku tak sempurna
ku tak seperti yang kau inginkan


kau hancurkan aku dengan sikapmu
tak sadarkah kau telah menyakitiku
lelah hati ini meyakinkanmu
cinta ini membunuhku

bagaimana caranya untuk
meruntuhkan kerasnya hatimu
ku sadari ku tak sempurna
ku tak seperti yang kau inginkan

'Aku pun tak tahu"

hari semakin laju berlari,
berlari mengejar usia,
kenapa bergitu cepat masa berlalu,
berlalu meningalkan kita,
meningalkan segala yg kita lakukan
ape yg kita lakukan?
aku pun tak tahu

aku keliru...
keliru tentang bahagia,
salahkah aku ingin bahagia?
tak layakkan aku ingin gembira?

sampai bila?
sampai bila aku harus derita?
sampai bila aku harus merana?
sampai bila aku harus berduka?
sampai bila aku harus terima semuanya...?

ape dosa aku...
ape dosa terlampau aku?
aku tak pasti?
apa yang aku pasti?
yang aku pasti aku ingin bahagia...
aku ingin gembira...
aku ingin ceria...
aku ingin segala2nya...

ape yg aku tahu???
aku pun tak tahu!!!!

Friday, October 23, 2009

masalodeh


gambar nie i copy dari Mummy7857

ini kuih tradisi org india yg saya suka,kadang2 teringin nak mkn...nak beli rasa was2pulak sebab yg jual bukan org islamkan...dari itu marilah kita sama2 berkonsi resepi kuih nie.

*Bahan-bahan
200g kacang dal(direndam semlman)
sebiji bawang besar dipotong dadu
daun kari dihiris
sedikit jintan manis
cili kering dihiris
garam
serbuk perisa

*Cara-cara
Kisar kacang dal yg telah lembut di rendam tadi. jangan terlalu lumat.
campurkan semua bahan2 tadi,gaul hingga rata
jadikan doh bulat dan leper,goreng dalam minyak yg telah panas.

"Puisi Cinta"

Cinta...
aku sendiri belum faham ape erti cinta
Cinta...
aku sedang dilamun cinta?
Cinta...
ahhhh ada apa dengan cinta..?
Cinta...
sesuatu yg tak pernah kita duga
Cinta...
ape kesudahannya?
Cinta...
ada yang sanggup mati kerananya
Cinta...
kaulah racun,kaulah penawarnya
Cinta...
untuk siapa?
Cinta...
untuk tuhan(allah)yang esa.

kekeliruan!!!???

kadang2 kita rasa sesuatu yg betul,kadang2 kita rasa sesuatu yg tak betul...
keliru!!!tahlah tak tahu nak tafsirkan...

hidup nie selalu byk kekeliruan...!
aku keliru tentang kehidupan...!
aku keliru tentang sesetengah orang...!
aku keliru tentang cinta,kasih sayang...!
aku keliru tentang banyak perkara...!
keliru...keliru...keliru oh keliru...!!!

Thursday, October 22, 2009

Jamu Mak Dara

hah nie saya nak kongsi sikit...

selalu sangat kalau tengah pregnant...mulalah kita nak survey jamu ape yg nak dimakan masa atas pantang.

masa pantang anak ketiga saya mengunakan jamu mak dara,memang best...seeloknya guna yg serbuk lagi mujarab sekotak boleh sampai habis 44 hari.

jamu mak dara nie bagus dari segi memulihkan dalaman dan memgalakkan air susu kita,tak payah beli susu tin dah...jimat!!!anak saya skrg dah pun nak masuk 6 bulan susu tetap banyak alhamdulillah rezeki allah...dan dalaman pulak,sejak lepas pantang saya tak pernah mengalami masaalah keputihan langsung...badan pun rasa cergas.

pertua perut kempis

hahaha semua ibu2 yg sudan punya anak mahukan bentuk tubuh asal macam sebelum ada anak dulu...

ok mari kita cuba cara saya,selalunya sebelum tidur dan selepas bangun tidur saya akan buat sit up mula2 buatlah 10 kali dulu lepas seminggu buatlah 20-30 kali ikut kemampuanlah...pelan2 kayuh hehehe kalau selalu buat insyaallah perut boleh kempis sikit2.

Kek coklat Basah(kukus)


resepi ni aku ambil dari internet,dah bayak kali aku cuba memang sedap

Bahan A
* 1 cawan serbuk koko (van hauten)
* 1 cawan susu isian(cair)
* 1/2 cawan susu pekat
* 1 cawan gula
* 1 cawan minyak masak
* 3 biji telur
Bahan B
* 1 1/2 cawan tepung gandum
* 1 sudu kecil soda bicarbinet
* 1 sudu kecil baking powder
(semua bahan diayak)

cara2
* Campur serbuk koko, gula, susu cair, susu pekat dan minyak ke dlm periuk dan masak sebentar atas api kecil sehingga semua larut. Tutupkan api dan biarkan ia suam.
* Panaskan periuk kukus berisi air secukupnya.
* Tepung, soda bicarbonate dan baking powder di ayak.
* pukul telur hingga kembang dlm mangkuk yg besar kemudian tuangkan campuran koko tadi sambil dipukul dengan speed perlahan (masih dengan mixer pemukul telur tadi).
* Masukkan tepung sedikit demi sedikit dan gaul cara kaup & balik menggunakan senduk hingga hilang dari pandangan dan sebati.
* Tuang dalam acuan yang telah dilengser dengan minyak masak bahagian dasar & tepinya atau dialas dengan kertas minyak didasarnya.
* Kukus selama 1 jam atau sehingga masak. Penutup periuk kukus mesti dibalut dengan kain bersih utk mengelakkan wap menitik di atas kek.

Makanan Kegemaranku"laksa"


ok laksa memang sedap sioootttt hehehe
laksa nie bukan saja makanan kegemaran saya tapi seisi keluargaku menyukainya,dari itu mari kita kongsi resepinya

Bahan untuk kuah
* 1 kilo ikan kembung(di rebus dan diasingkan tulang)
* 1 tin sardin tin (masuk bersama kuahnya)
* 1 ikat daun kesum (dlm angaran 50sen)
* 3-4 kuntum bunga kantan
* 3 biji bawang besar
* 20 tangkai cili kering (ikutlah kalau nak pedas tambah)
* sedikit belacan
* 2-3 batang serai
* asam keping
* garam dan serbuk perasa
* laksa basah atau kering
Bahan B
* timun
* daun salad
* cili merah/cili api
* bawang
* limau kasturi
* ikut kesukaan anda =)

cara2
* rebus ikan kembung bersama asam keping,dah sejuk asingkan tulang,campur sardin tin dan ramas ikan..tulang jgn dibuang kisar tulang dan perah airnya.
* kisar bawang.cili kering dan belacan.
* masukkan daun kesum,bunga kantan,asam keping dan serai yg diketuk kedalam periuk bersama semua bahan diatas,tambah air kacau sampai masak...
* celur laksa dan tus,dah siap semua bolehlah hias dan sedia dimakan

Wednesday, October 21, 2009

trip @ melaka


9-11hb oktober 2009 kami ke melaka,tujuannya nak ke kenduri kawen adik aizah(biras)so sambil menyelam kita minum air hehehe

sebenarnya dah berkali2 pergi melaka tapi biasalah dulu lain skrg melaka dah maju dah macam2 ada hehehe lagi pun saja bawa anak2 jalan2=)


Hari raya aidilfitri 2009



SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

masih tak terlambat lagikan...rayakan sebulan =)tahun nie turn hubby beraya di kampung dia,raya tahun nie ada tema tau...purple semua purple termasuk adik beradik n mertua hehehe meriah...sebab tahun nie ada sesi bergambar di studio,maklumlah keluarga dah besar..sume dah ada anak2...seronok.

raya keempat balik ke kg aku plak di gopeng...biasalah dah raya keempatkan taklah meriah sgt dah,tapi tetap seronok...kakak aku dari terengganu pun balik jugak...

Anak2ku Sayang

pejam celik,pejam celik sekarang aku dah ada tiga org anak lelaki,3 hero...anak pertama sekarang dah enam tahun,tahun depan dah masuk darjah satu,anak kedua empat tahun,tahun depan tabika dan yg ketiga yg last kot baru jer nak masuk enam bulan...alhamdulillah semuanye sihat2...cuma yg berdua tu kurus sikit...mungkin ikut mak dia masa kecik kot kurus kering hehehehe

Mohd Danial Haiqal

Mohd Danish Fitri

Mohd Dany Hadif

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...