ahli cute miut

Saturday, February 27, 2010

adohaiiii...

adoiii skrg bby aku yg ketiga nie dah ligat...kerjanya nak makan benda yg tak berfaedah tu,siap senyum lagi hehehehe...aku takut le kalau2 dia sakit lagikan...umah aku dah le kena sentiasa bersih,kena sentiasa disapu...kadang2 penyakit aku nie datang gak le hehehe sakit "M" hehehehe...panjat tangga,merayap satu rumah,nasib le umah aku ni kocik aje...yg paling tak tahan suke kutip ape saje..pastu masuk mulut,berselera je nampak dia dok kunyah benda2
dany dah ada 4 batang gigi baru...wooooo takut oooo...huhuhu,anak aku yg kecik nie menyusu badan( BF )hahaha faham2 sendiri le ye...wakakakaka

mamaku...


bila aku tgk air muka mama...kadang2 ada kesepian disebalik senyuman mama tu...aku tahu sejak arwah papa pergi...semangat mama seolah2 dibawa bersama,mama nampak lemah je selalu,tak berdaya je...kesian mama,kadang2 aku takut kalau2 ter...singgung perasaan mama...takut aku...tapi sebagai seorang anak,aku kena kembalikan semangat mama tu...sebab mama adalah sebahagian dari semangat aku.

ibu mertuaku

entah kenapa hari nie aku asik teringatkan mak...mungkinkah aku terlalu rindukan mak atau sambal belacan yg mak buat...hahahaha
serius aku mmg dah dekat sebulan teringin sangat nak mkn sambal belacan yg mak buat...mak mertua aku nie mmg pandai masak...air tangan dia masak ape pun sedap,antara masakannya yg paling aku suke sekali...mee kari dan sambal tumis ikan bilisnya...kalau mak buat nasik lemak mmg terangkat punyeeee...sedap weiii,banyak lagilah yg sedap2...mee kuahnya ermmm mmg ada umpp hehehe...
nanti akan ku minta mak menurunkan ilmu2 memasaknya kepada ku...sebab laki aku pun kadang2 mmg nak aku msak macam mak dia masak...hehehe boleh ke jadi rasanya sama..tak bolehkan...air tanggan kita tak sama...nak je kengkadang aku suh mak mertua aku basuh tanggan dalam besen pastu aku bawak balik simpan,bila nak masak masukkan skit hahahahaha...boleh ke!!!!!nanti org kata aku bengong...ekekekekeeke
lama gak aku tak jumpa mak...mak tak rindukah kau pada menantumu ini???eceh...
mak mertua aku baik weiii untung aku dan biras2 aku dapat mak mertua yg tak banyak kisah nie,spoting...aku sayang sangat mak..."sedih le pulak",ikhlas dari hati aku yg sucii lagi murni ini...aku sayang mertua aku,aku sayang macam aku sayang mak aku sendiri...terus terang"benda yg paling aku takut kalau mak dan mama aku benci pada aku,aku takut itu...mama aku pernah pesan"walau apa pun yg mak mertua kita buat,kata jangan melawan...diam saja,ibu mertua samalah mcm mama jugak"...aku akan tetap sentiasa ingat pesan mama dan sayang mak seperti aku sayang diri aku sendiri...insyaallah.

minum petangku.

baru je habis mengoreng donuts...kira buat kuih tuk minum petang anak2 aku yang kemaruk nak makan je,selepas kena cirit berit hari tu...risau gak aku langsung tak mau makan deme...tapi sume kerisauan aku hilang bila diaorg asyik mintak mkn je...kesian...so ptg nie menu minum ptg donut gebus mama...hahahaha

tapi kali ni aku buat bulat2 so senang hahaha...jimat masa aku=D

Friday, February 26, 2010

sate ke satay?

aku pun tak tau le janji sendiri faham dah le kan...
semalam aku cuba buat sate...sate ayam first time nak cuba2 buatkan...aku dapat dari intenet resepi nie...sedap gak lah tapi kalau aku perap ayam dengan bahan2nya semalaman lagi best kot,aku perap 3 jam je...tapi licin gak le ank2 aku mkn,selalunya kalau beli haji samuri punya sate tak pernah nak jamah pun diaorg nie...nak air tangan mak deme gak kot huhuhu...nanti aku nak try lagi,boleh ajak kengkawan rase pulak...

Avatar


best jugak cite avatar nie...mula2 masa hubby ajak tgk wayang aku tak nak,takut tak best...lagi pun alasan aku sebab anak kocik aku tu sat lagi melalak plak dalam panggung malu aku weiii...hahahaha
so tgk DVD jer le kat umah...best gak cite tu,walau pun ada gak le benda yg mcm tak masuk akalkan...tapi just movie,aku best layan cite tu sampai 3 kali..anak2 aku tak usah katalah mmg berkali2...selagi tak rosak,tu jelah diulang2 hahaha

Rombongan pak harun...

dah lama aku nak upload gambar2 anak2 pak harun n makcik ila ni tapi tak kesampaian bila hubby bawak camera gi site huhuhu...so hari ni baru le aku buh gambar2 anak2 pak harun yg comel2 nie...CNY hari tu pak harun datang umah aku dari ipoh perak...dah lama nak datangnye..akhirnya sampai gak le,deme tu pun setelah beranak 6 hehehehe...layanzzz je le gambo2 nie...=)




Al-fatihah

hari ini genaplah 5 tahun permergian papa...rindunya rasa,maklumlah aku mmg terlalu rapat dengan arwah papa..tapi allah sayangkan papa...semoga papa aman disana.
ya allah kau cucurilah rahmatmu keatas roh papaku...tempatkanlah dia disisimu ya allah..amin.

Wednesday, February 17, 2010

WAHAI EMPAT ORG ISTERIKU

Suatu ketika,ada seorang pedagang kaya yg mempunyai empat org isteri.Dia mencintai isteri yg keempat dan memberikan harta dan kesenangan yg banyak kepadanya.sebab,isteri keempat adalah yg tercantik diantara kesemua isterinaya.maka,tidak hairan lelaki ini sering memberikan yg terbaik untuk isteri keempatnya itu.
Pedagang itu juga mencintai isterinya yang ketiga.dia sangat bangga dangan isterinya ini,dan sering berusaha untuk memperkenalkan isteri ketiganya ini kepada semua temannya.namun dia juga selalu bimbang kalau-kalau isterinya ini lari dengan lelaki lain.
Begitu juga dengan isteri yang kedua.pedagang itu sangat menyayanginya.dia adalah seorang isteri yang sabar dan penuh pergertian.bila-bila masa pun apabila pedagang kaya menghadapi masaalah,dia selalu meminta pandangan isteri keduanya ini.dia selalu menolong dan mendampingi suaminya ketika melalui saat-saat yg sulit.
sama halnya dengan isteri pertama.dia adalah pasangan yg sangat setia.dia sering membawa kebaikan bagi kehidupan keluarga pedagang.dialah yg merawat dan mengatur semua kekayaan serta usaha pedagang tadi.
Akan tetapi si pedagang tidak begitu mencintainya.walaupun isteri pertamanya ini begitu sayang kepadanya,namun pedagang ini tidak begitu memperdulikannya.
suatu ketika pedagang sakit.dia menyedari mungkin masa untuknya hidup tinggal tidak berapa lama lagi.pedagang kaya ini mula merenungi semua kehidupan indahnya,dan berkata dalam hati,"saat ini,aku punya empat orang isteri.namun,apabila aku meninggal,aku akan sendiri.betapa sedihnya kerana selepas ini aku terpaksa tinggal sendirian".
Lalu dia meminta semua isterinya datang dan kemudian mulai bertanya pada isteri keempatnya,"kaulah yang paling kucintai,kuberikan kau pakaian dan perhiasan yang indah.tidak lama lagi aku akan mati,mahukah kau mendampingi dan menemaniku?"
isteri keempatnya terdiam."tentu saja tidak!"jawap isteri keempatnya,dan pergi begitu sahaja tanpa berkata-kata lagi.jawapan itu sangat memyakitkan hati pedagang,seakan pisau tajam menghiris-hiris hatinya.
pedagang yg sedih itu lalu bertanya kepada isteri ketiganya."aku pun mencintaimu sepenuh hati,dan tidak lama lagi hidupku akan berakhir.mahukah kau mengikutku dan menemaniku hingga akhir hayatku?"
isteri ketiganya menjawap,"hidup begitu indah di sini.aku akan menikah lagi jika kau mati."si pedagang begitu terpukul dengan jawapan isteri ketiganya itu.
Lalu pedagang bertanya kepada isteri keduannya,"aku selalu mengadu padamu setiap kali menghadapi masaalah.dan kau sering membantuku.kini aku perlu sekali pertolonganmu.kalau aku mati mahukah kau ikut dan mendampingiku?"
si isteri kedua menjawab perlahan,"maafkan aku...aku tak mampu menolongmu kali ini.aku hanya boleh menghantarmu ke liang kubur saja.nanti,akan kubuatkan makam yang indah buatmu.
jawapan itu seperti kilat yg menyambar.si pedagang kini berasa putus asa.tiba2 terdengar satu suara."aku akan tinggal denganmu.aku tak akan meninggalkanmu,aku akan setia bersamamu."
si pedagang ,enoleh ke arah suara tersebut dan mendapati isteri pertamanya yang berkata begitu.isteri ertamanya tampak begitu kurus.badannya seperti org yg kelaparan.timbul rasa kesal yg amat sangat dihati pedagang kerana tidak mencintai dan sering mengabaikan isteri pertamanya itu.'Kalau saja aku mampu melayanmu lebih baik pada saat aku mampu,tak akan aku biarkan kau seperti ini."isteriku,"kata pedagang kaya dengan linangan air mata penyesalan.
pembaca sekalian,sesungguhnya apa yg berlaku kepada pedagang kaya itu sama dengan apa yg kita lalui.kita mempunyai empat org isteri dlm hidup ini;

ISTEI KEEMPAT adalah tubuh kita.seberapa banyak waktu dan belanja yg kita keluarkan untk tubuh kita supaya tampak indah dan gagah.semuanya akan hilang.ia akan pergi begitu saja apabila kita mati.tiada keindahhan dan kegagahan yg tersisa saat kita menghadapnya.
ISTERI KETIGA adalah status sosial dan kekayaan kita.saat kita meninggal,semuanya akan berpindah kepada org lain,waktu beredar,mereka akan melupakan kita yg pernah memilikinya.
ISTERI KEDUA pula adalah kerabat dan teman2.seberapa pun dekat hubungan kita dengan mereka,mereka takkan mampu bersama kita selamanya.hanya sampai kekubur saja mereka hanya menemani kita.
ISTERI PERTAMA adalah jiwa dan amalan kita.kita sering mengabaikan dan melupakannya demi kekayaan dan kesenangan peribadi.namun,sebenarnya,hanya jiwa dan amal kita sajalah yg mampu untuk terus setia dan mendampingi ke mana pun kita melangkah.hanya amal yg mampu menolong kita di akhirat kelak.

Friday, February 12, 2010

"lentikkan bulu mata"


sesiapa yang rase bulu matanya tak cukup lentik,mari cuba petua ni..ambil sikit jadi le,pokok lidah buaya..ambil lendirnya dan sapu pada bulu mata...buat sebelum nak masuk tido...kalau rasa sebelum nak tido tu nak basuh pun boleh nak terus bawak ke tido,esok basuh pun boleh...ikut suke muu le...fikir lah sendiri hehehehe

Thursday, February 11, 2010

Terkenang le pulak!!!!

melihat anak2 bermain...terkenang pulak zaman kanak2 aku dulu..berbeza dangan budak2 sekarang...kalau dulu nak main kat laman umah...main kejar2,main konda kondi,main galah panjang...main aci nyorok...dan yg paling best tangkap ikan kat dalam parit...hahaha,best giler jadi budak2,tak payah fikir masaalah...
aku ingat masa aku kecik...pagi2 lagi dah gi main...panjat pokok jambu,main dalam parit dengan tak berbaju hehehehe "kira sexy jugak aku masa kecik'hehehe
bila dah gi tadika...suke gaduh ngan budak laki,macam mafia hahaha...balik umah plak tak kira benda lain selain dari main...tak kiralah main ape...sorang2 aku pun jadikk....bila dah beso skit dah tak main2 dalam parit dah...tukarrr,main nyanyi2,main fashion show huhuhu yg paling lawak main kawin2...kelakar gak bila ingat sume tu...bila aku dah lagi beso lain plak keje aku...jaga adik2,kadang2 bagi adik mkn,bawak main kat laman...yg paling aku malas bila time basuh berak deme..adoiii hahaha kadang2 aku cubit bontot adik2 aku...mcm2kan zaman budak2lah yg paling best...bila dah remaja lain plak citenye,tapi aku ni mmg tak pandai pasal bab bf2 nie,ade tu adelah tapi cinta berokkk huhuhu...maklum le aku dulu sekolah sume pompuan...
budak2 skrg nie,celik mata je dah terdedah ngan benda yg cangih2...botol susu pun dah cangih...zaman teknologi yg serba serbi cangih...baju sekolah pun pakai canggih hahahaha...kalau main pun...game on9,tak payah tgk budak2 lain anak aku sendiri dah cukup...tapi dah sekolah ni aku hadkan...tak boleh le game je...pelajaran lagi penting...betui tak???

"KALAU DAH NAMA PUN MAK"

baru je mak aku calling aku...boleh dikatakan keraplah dia call anaknya nie...dalam seminggu 4-5 hari tu mesti dia call...ermmm tulah dia mak aku,walaupun aku nie dah berlaki dia tetap akan call tanya khabo aku dan cucu2nya...lain kalau mak sendirikan...!!!!anak2 sentiasa berada dekat dalam hati dia...lembut suara dia,rindu!!!!walau pun dapat ckp kejap je(sebab beteri hp mak aku dah bagi signal)tapi aku rasa seronok dengar suara dia yg sedang gumbira(kakak aku nak balik dari terenganu ptg nie)sedih tak dapat balik bergumbira bersama2!!!
tapi yg paling penting...bila dah nak letak phone...
"bye2 mama,i love u,muah...muah...muah...assalammualaikum...bye!!!!!;D

Wednesday, February 10, 2010

"papa aku rindu"

saat aku menyusun buku2 lama,aku terlihat sekeping gambar...ya allah sudah begitu lama aku tidak menatap wajah ini,aku RINDU...aku rindu dengan senyuman itu,aku rindukan suaranya,aku rindukan semuanya...ya allah sudah kehendakmu,kau ambil papaku,aku tahu kau menyayanginya,walaupun aku terasa masih belum puas bersamanya...
masih segar rasa tekilanku...saat papa sakit aku tak berkesematan berada disisinya..aku tak sempat melihat saat mata papa masih terbuka...ya allah,terkilannya aku...bila aku tiba di hospital papa dah pun dipindahkan ke wad ICU...sedihnya saat aku melihat sekujur tubuh yg kaku penuh dengan wayar2 yg berselirat...sayu hati aku,doctor meletakkan harapan 50/50...aku tahu walaupun mama menafikan itu... waktu aku berada disisi papa sempat aku berbisik ditelinganya...aku meminta ampun,maaf halalkan segala2nya...aku ucapkan terima kasih kerana menyayangi aku dan membesarkan aku dengan penuh kasih sayang...aku bisikkan yg aku terlalu sayangkan papa,aku memintanya supaya bertahan untuk kami semua...dan aku sempat bisikkan pada papa.. "papa bukaklah mata...nana ada kat sini..nana nak tgk papa bukak mata,senyumlah pada nana...tlonglah papa walaupun hanya untuk kali terakhir nana nak tgk papa bukak mata tgk nana ye papa"....
seluruh keluarga sudah berada di hospital...kami adik2 pun semua menunggu dengan penuh debar..aku lihat sayu wajah mama dan aisyah..aku tahu mama terlalu sedih,tapi dia seakan tahu yg papa akan tinggalkan kami,mama masih mampu mengukir senyuman walaupun hatinya hanya tuhan yg tahu betapa bergunung2 doa mengharapkan papa bangun dan sihat seperti biasa...
setiap 10minit kami adik beradik bergilir2 temankan papa di wad ICU...aku tatap wajah papa dalam2..aku amati wajah itu...papa senyum...wajahnya seakan sudah tiada sakit yg ditanggung,tenang bersahaja....hatiku sedikit rasa lega dan gembira...aku melangkah keluar mendapatkan semua adik beradik ku...cukup 7org semuanya,kakak ada anak2 dan suaminya begitu juga aku ada suami yg sentiasa menemaniku...kami terus bergilir2 hingalah jururawat menegur agar tidak terlalu kerap masuk ke wad...krana takut menganggu pesakit yg lain...kakak dan mama org yg terakhir keluar dari wad...kami bersembang sampai satu masa semua agak kepenatan...mama sudah pun merebahkan dirinya diatas lantai luar kawasan wad...hanya aku yg masih cuba utk melalapkan mata,bila mata aku betul sudah mau terlena aku dikejutkan oleh seorang jururawat meminta sesiapa yg ingin masuk melihat papa...aku segera kejutkan mama dan semua yg ada...kami bergegas masuk ke wad ICU...aku tak tahu apa yg doktor terangkan pada mama dan kakak...yg aku nampak hanya kepala mama menghanguk2...kakak bisikkan sesuatu pada abang joe...abang joe merapatkan bibirnya ketelinga papa...abang joe mengucapkan...khalimah syahadah...aku yg berada betul2 dihujung kaki papa hanya mampu melihat...aku tak terkata apa2...aku tak sempat melihat papa membuka matanya disaat akhir hidupnya,disaat nafasnya akan terhenti,aku betul2 terkilan...tapi aku bersyukur papa tersenyum saat nyawanya diambil,wajahnya berseri2...sampaikan aku tak sedar yg papa sudah pun meninggalkan kami semua... jururawat meminta kami semua keluar... saat itu mama rebah,dan saat itulah baru aku tahu yg papa sudah tinggalkan aku,papa tinggalkan kami semua...hanya tangisan dan airmata yg megalir...aku tak percaya itu yg terjadi...aku dan kakak memapah mama keluar...mama pucat dia bagaikan tak percaya org yg paling disayanginya meninggalkan dia...longlai langkahku mendapatkan suami dan anakku...suamiku menenangkanku...
sampai saat ini aku masih rasa tak percaya papa pergi untuk selama2nya...aku sentiasa rindukan redup mata papa bila memandang aku...ya allah kau cucurilah rahmadmu keatas roh papaku...kau tempatkanlah dia disisi mu ya allah...walaupun dia tidak merasa kesenangan dunia,kau murahkanlah rezekinya disana amin...26hb ini genap 5 tahun papa tinggalkan aku,meninggalkan kami semua..seusia anak keduaku..seminggu selepas papa pergi,aku disahkan mengandung...patah tumbuh,hilang berganti...itu ucapan pertama mama bila aku sampaikan berita gembira itu...aku tahu mama seorang yg tabah...mama..mama masih ada kami anak2mu,kita sama2 berdoa semoga aman papa disana..semoga papa ditempatkan di sisi org2 beriman.

Tuesday, February 9, 2010

apa yg ada kat laman umah aku =D

apa yg ada kat laman umah aku...aku suka nanam pokok2 ulam atau pokok herba,pokok cili pun ada gak tapi sudah banyak yg pupus mau disemai semula...kat bawah nie adalah skit gambaq2 pokok2 kesayanganku...bukan setakat farmville je tau...farmlaman umah pun da hahahaha...pokok sirih pun ada,serai,temu...banyaklah aku nak cari lagi tapi kalau boleh biar yg banyak kegunaan dah berkhasiat...

pokok cili padi...

yg nie daun pudina atau anak aku panggil daun ubat gigi...hehehe kegunaannya,sedap bila buh dalam laksa fuh...sedap dan mengikut petua2 boleh menhilangkan bau mulut huhuhu konyah je.


yg nie namanya aku kurang periksa...tapi setengah2 org cina pangil sayur licin...kegunaannya sedap bila dibuat sup dengan telur masin...maverlussss


yang nie pokok origano...kegunaannya berbagai2 dengar org kata boleh menyembuhkan batuk..tapi aku guna bila masak spaggeti je huhuhu


nie namanya pokok selasih...he3 aku baru je tanam nie...kegunaannya boleh membanyakkan susu ku hehehe tuk bby;P

peristiwa2 awal tahun 2010

Awal tahun 2010 anakku danial memasuki alam persekolahan yg real punya..danial masuk darjah satu tahun nie...seawal pagi danial akan ke sekolah agama al-waani...dan sebelah petangnya akan ke sekolah kebangsaan bandar tun hussein onn.



Awal tahun 2010..Danish masuk tadika...hahaha pengalaman pertamanya

Dan yg sedihnya...Dany masuk wad pd 6/1/10...lung infections(paru2 dijangkiti kuman)tiga hari jugaklah aku berrumah kat PPUM(HUKM)tapi alhamdulillah dany dah sihat semula dan dia boleh balik umah dengan dibekalkan antibiotik.

Aduhai anak2ku sayang.


ya allah aku bersyukur atas kurniaanmu,atas rezeki yg kau beri,kau berikan ku zuriat tuk aku dan suami...
ya allah kau kurniakan ku anak2 yg sangat sempurna dan sihat kejadiannya...aku bersyukur ya tuhan...
ya allah kau panjangkanlah usia aku suami isteri...untuk aku terus melihat anak2ku...membesar sebagai seorang yg soleh dah seorang yg berjaya dengan ilmu2 dunia dan akhirat...ya allah tiada apa yg paling beharga yg aku punya cuma anak2,anak2ku adalah harta yg paling berharga yg aku ada,kau murahkanlah rezeki anak2ku yg allah,kau lindungilah mereka dari segala2nya...
ya allah kau berikan ku kekuatan,kesabaran dan ketabahan tuk aku terus mendidik anak2ku...
ya allah tak dapat ku bayangkan seandainya aku tiada lagi didunia ini...siapakan yg akan menjaga anak2ku...siapa yg sudi memberi kasih sayang seikhlas-ikhlasnya pada mereka ya allah...aku tak sanggup membayangkan itu...ya allah masih adakan manusia yg sebaik2 umat yg sudi dengan seikhlas2nya memberikan kasih sayangnya pada anak2ku.!!?

Entah le

kadang2 aku rasa sesetengah manusia nie nak kita buat yg terbaik untuk diaorang...tapi pada masa yg sama diaorg tak pernah sedar yg diaorg tak buat mcm ape yg diorg nak kita buat...kadang2 sesetengah org nie...tak pernah ambik kisah pun pasal hati or perasaan org lain..kalau boleh diorg nak kita ikut je kata mereka,kalau boleh kita kena jadi baik je memanjang...kadang2 diaorg tak pernah terfikir yg kita nie masih ada hati dan perasaan...ada rasa marah,ada kala ada rasa malas tapi diorg tak pernah tau jaga hati kita pun...kenapa?
kadang2 sesetengah org nie...mereka terus nak label kita...aku tak pernah nak kisah pun ape yg org nak cakap...tapi bak kata aku tadi...aku pun punya hati n perasaan...takkan aku jer yg nak jaga hati dan perasaan org...kadang2 org nie...bila sekali kita buat salah...budi atau kebaikan yg berkali2 kita buat terus hilang..cuma sebab sekali buat salah..tu pun tak taulah sebab salah ape aku pun tak faham...!!!?
ada gak org yg tak pernah nak cermin diri sendiri...dia ingat dia je yg tau segala2nya...dia ingat dia je yg terbaik kat dunia nie...org lain sumenye serba tak kene je pada mata dia...terutama aku...!!!adoiii aku tak faham ape lagi yg aku kena buat supaya sume org gembira n senang hati...!!!
SUSAH JADI AKU NIE...AKU KENA JAGA BANYAK HATI...TAPI HATI AKU YG HANYA TINGGAL SECEBIS NIE TAK SIAPA PUN YG PEDULI..!!!

cuti2 KL

ermmm lama gak tak gi jenjalan...lagik2 klcc,kira dah bertahun gak tak gi klcc so ahad tdi aku dan anak beranak ku jenjalan ke aquaria Klcc..nak kata best sangat tu...waterworld langkawi lagi best n puas tgk ikang2nye...hehehe,tapi tu tak penting sangat..bagi aku habiskan masa bersama2 hubby n baby2 aku adalah yg benda yg paling bermakna sekali..
.

Wednesday, February 3, 2010

"Kasih Aryssa"


"Kasih aryssa"(Mardina Mohd Jamil)
novel yg mengisahkan kisah anak gadis yg tak mau dirinya terjebak lagi dengan cinta setelah hatinya yg blah...blah..blah..."nak tau belilah.
novel nie pada akulah mmg best,mmg kena ngan jiwa remaja aku ekekekeke(remeje ke?)aku suka cite nie..kalau ada bintang,aku kasik 4/5 bintang...;)
jalan cita yg senang difahami..tak berbelit2...dan yg paling penting endingnye...aku sangat berpuas hati sebab citenya pada aku taklah tergantung...
aku tabik kat penulis buku ni yg sememangnya sangat berbakat..aku wished u goog luck n sukses...aku harap penulis dapat menghasilkan lagi novel2 yg lebih mantop...meletop!!!
dan ucapan terima kasih sebab penulis nie sendiri telah membelikan dan menurunkan tanda tangannya pada novel ini...ia akan menjadi sesuatu yg sangat berharga buat aku.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...