ahli cute miut

Monday, March 15, 2010

MATTA FAIR

adoiiiiii...banyaknya tempat2 menarik yg aku n family nak gi...tujuan utama ingat nak gi jakarta...tapi bila fikir punya fikir buat ape gi ngan agen kan baik beli tiket kapal terbang je...tempat merempat dah tentu2 ada...hahaha adik hubby menetap kat jakarta....bolehlah gi nanti...
tujuan kedua...cari tempat2 menarik kat dalam negara...nak gi tioman,redang....dan seangkatan dengannya semua kena booking hari biasa...cuti sekolah atau other public holiday tak boleh...ate bilanye nak pegi?org nak pergi time anak2 cuti sekolah le...adoiiii ape ke bang.... sangat deme tu...
tujuan seterusnya...cari percutian luar negara,nak gi china,dah ok siap nak bayar terus lagi...tapi...ada tapinya jugak,makan susah ma halal food mmg sgt susah cali punya...ayoooo takkan nak angkut makanan bebanyak kot huhuhu...
oklah kira lu pikirlah sendiri dulu nak ke tak nak pergi...
kami jalan lagi cari...pergi bangkok,phuket,krabi...adoi hai nak kena booking tiket kapal terbang sendiri plak ayoyo...anak kecik aku dah mengamuk dah...ni mau je dia melalak satu matta fair nanti ni...adoiiii nak tak nak bookinglah satu percutian luar negara yg paling dekat ngan malaysia iaitu singapore...bolehlahkan...tu pun kira jadi ke tak...valid sampai dec 2010 ada rezeki sampailah kot...percutian dlm negara...book le kat PD haha jadi le tu pun samalah jugak...jadi ke tak...simpan duit buat umrah lagi bagus hahaha

Tuesday, March 9, 2010

ulangtahun yg ke8


pejam celik..dah lapan tahun aku kawin...kalau nak ingat balik zaman dulu hahahaha kelakar sebab dulu aku kata kat mak aku yg aku tak nak kawin,aku nak jaga mak aku je sampai aku mati,mak aku kata mana maunye...cari le bo pren,mak aku takut aku tak laku le tu huhuhu ye le mana taknya,tak de boy prenkan huhuhu...aku dulu malas nak ada bf sebab tak nak pening2 kepala...
tapi alhamdulilah allah temukan aku ngan satu2nya jejaka melayu yg aku berkenan terus jadi suamiku sekarang...aku bahagia dan rasa beruntung sebab hubby aku terlalu baik...tak pernah lagi tengking2...tak pernah naik tanggan ke muka...syukurnya aku...apa yg aku harapkan semoga jodoh kami kekal sampai akhir hayat...mmg dalam rumah tangga banyak dugaan dan cobaan...tipulah kalau aku kata tak pernah ada masaalah...tapi kalau kita sentiasa berdoa insyaallah tuhan makbulkan doa2 kita...amin.

kek ni aku buat sendiri...cantik tak?

Thursday, March 4, 2010

memendam rasa...

itulah penyakit aku...aku ni mmg suke pendam,ape je..aku tak suke ke,aku terasa ke...aku pun tak tahu knapa aku ada sikap atau perangai mcm tu walau aku cuba buang tabiat tu berkali2 tapi tak pernah berjaya...kenapa ye????adakan aku nie terlalu menjaga hati org yg selalu mmbuat aku memendam rase...kadang2 aku terasa gak cm aku nie baik sangat ke sampai org boleh buat aku sesuke rase je...aku tahu benda2 nie boleh buat aku gile...tapi aku nak buat mcm mana ye...aku nak luahkan pada siapa...adakah insan yg masih boleh aku percaya dikalangan org2 yg rapat dengan aku...???aku nak luahkan pada suami...rasa tak kena plak,nak luah pada mak aku,dia pun banyak masalah...aku tak nak bagi dia susah hati...
Terlalu banyak benda yg aku pendam...aku sakit disebabkan benda2 tu...aku buntu...aku tak tahu ape yg aku nak buat,nak menagis dah kering airmata aku...tapi aku tak boleh terus macam gini...aku sakit...sakit nanti...sakit jiwa.

Monday, March 1, 2010

hari pertama aku jadi baby sitter

hari ni aku jaga seorang budak...tak le bby dah 3 tahun umur dia...mula2 malas gak nak jaga budak2 nie,remeh skit kejenya...maklumlah aku pun ada bby gak yg perlu di beri lebih perhatian...tapi atas dasar kemanusian dan naluri keibuan eceh2...aku pun sanguplah cuba dulu sehari dua nie...nasiblah budak tu girl...kalau boy mmg aku tak rela gaklah nak jaga.
budak tu anak angkat jiran sebelah aku...dia ambik budak tu pun sebab kesian,budak tu selalu kena dera...yg macam mana aku tak pastilah pulak...malas nak tanya,sebab aku tak boleh dengar pasal dera2 nie...aku tembak gak org tu kang...hahahaha
pada aku bukan tak boleh pukul anak...tapi pukul2 sayang atau untuk beri pengajaran dah le...tapi kalau dah sampai cucuh api rokok tu aper kes...tu manusia ke binatang...tahlah org2 sekarang nie akal tak panjang.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...