ahli cute miut

Tuesday, November 29, 2011

tak payah nk SOMBONG SANGAT lahhhh...

ragam manusia ni macam2...macam2 ado...
biaselah tukan dah nama pun manusia,aku pun tak terkecuali dari mempunyai ragam,tp ragam aku tak lah poyo sgt hihihihi...dunia skrg semua celik IT dari anak2 kecik sampai ke makcik pakcik sume pun dah ado MUKABUKU a.k.a FACEBOOK.
Dan yg perangai POYO tukan buh STATUS belagak nk mampus...SOMBONG...maklumlah dulu hidup susah sekarang dah senang duit tak tau mana nk simpan,shopping pun sume bran baikkkkk punyokan...kan tu tak kisahlah,ade yg sanggup mengadaikan keselamatan diri dan family...tau kenapa??????
*gi ATM snap gambar baki akaun rm 2juta...upload kat MUKABUKU....
*beli jongkong emas tuk pelaburan snap..upload kat
MUKABUKU
..
*snap gambar dengan duit berkepuk....upload kat MUKABUKU dan dengan bangganye bagitau satu dunia yg dia kayo...tak ke bahaye...hehehehe lantak kome le kan yg kene rompak komenye bukan den....tp bodoh nmanye...kan snap gambar kete siap tunjuk n0 plat mmg confirm kalau perompak nmpak...kira sonang kojo den katonyo...betui tak?ish6...
tapikan yg paling POYO mmglah korang kaye tp jng hina org la weiii...
BUMI INI BULAT,ALLAH
berkuase kalau dia nk tarik balik sekelip mate je..jd beringatlah kawan2 setiap yg kita usahakan takkan menjadi kalau bukan kerana allah...ingat jng belagak dan jangan nak sombong sangattt lahhhh...kita sama je bezenye korang kaya dan kami tak kaye,tp kami ssh tak tanggung hutang bank..korang???kete besaq loan bank,rumah besaq loan bank,perabut rumah mahal2 bayar ansuran gak...sekolah anak company bayor...kami yuran mmg dah free hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi...biornye le deme yew hahahahahaha

Friday, November 25, 2011

Abang minta maaf

Seorang suami waktu cutinya boleh tidur selama mana diingini….. Namun suatu hari…. Si isteri merayu sambil menangis….” boleh tolong saya tak? Tolong bawa anak-anak keluar sekejap tak saya nak tidur”. Lalu melihat kan airmata dan rayuan isteri tadi suami bersetuju….”baiklah abang bawak pergi rumah mak…nanti petang abang balik”. Namun, sekembalinya suami ke rumah……si isteri dilihat tidur dengan nyenyak dan apabila dikejutkan si isteri rupanya telah tidur untuk selamanya….. Akhirnya suami tadi sedar tapi segalanya dah terlambat baginya….

SAYANG….abang mintak maaf…. Bila SAYANG mengadu sakit2 badan…. Abang sangkakan SAYANG sakit urat…..tapi penyakit itu telah menular dan menyakiti SAYANG di segenap nadi SAYANG…. Bila SAYANG mengadu pening dan rasa nak pitam…abang sangkakan…..penyakit biasa dan suruh SAYANG telan panadol jer…. Bila SAYANG mengadu duit belanja dapur dah habis…abang bising cakap abang pening kepala pikul beban sorang-sorang…walhal SAYANG juga pening memikirkan macamana nak berjimat sampai SAYANG nak beli keperluan SAYANGpun tak cukup….sampai SAYANG nak beli barang-barang peribadi SAYANG pun susah….sampai SAYANG nak menggantikan pakaian dalaman SAYANG sebulan satu pun tak der….

Bila SAYANG mengadu penat nak bersama…..abang selalu marah2 dan berhasrat nak cari lain…walhal sel-sel badan SAYANG dah tak mampu nak tanggung beban tugas seharian SAYANG di rumah…. Bila SAYANG ajak abang pergi buat check up…..abang kata abang sibuk walhal kerja opis abang tak pernah habis…..dan masa yang ada kekadang abang tolong kawan-kawan….. Bila SAYANG mengadu rasa sejuk2 badan dan abang kata nak demam rupanya itu tanda-tanda SAYANG dah nak pergi….. Bila SAYANG mengadu nak cuti sehari….sebagai majikan SAYANG …abang tak pernah bagi cuti walau setengah hari…..kesian SAYANG ….

SAYANG…maafkan abang….abang tak pernah nampak semua kesakitan yang SAYANG alami tuh….kuatnya SAYANG hadapi setiap kesakitan itu plus dengan kerenah abang dan anak-anak. Abang tak pernah hirau nak baawak SAYANG ke klinik buat full body check up kerana abang ingat semua tu sakit biasa. Nampak sayang sentiasa sihat dan tersenyum waktu abang balik…Cuma sayang mengadu macam tuh jer….. Maafkan abang kerana tak pernah ambil serius kesihatan SAYANG …..Namun….semuanya dah terlambat…. SAYANG dah pergi untuk selamanya….segalanya takkan berpatah balik….Sekarang selama seminggu pemergian SAYANG …..abang ambil cuti menguruskan anak-anak dan abang rasa keletihan dan kelelahan SAYANG …..bagi abang kerja di opis masih juga ada waktu abang berehat….agaknya sebab tulah SAYANG penat sangat….

Maafkan abang kerana semuanya sudah terlambat…~

Petua Murah Rezeki

Dato’ Dr. Fadzilah Kamsah pernah berkata….. .

” setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu ( tak kira masih hidup @ telah tiada)”………. nescaya pintu rezekimu akan terbuka buat kamu…


Berdasarkan Hadith Nabi :
“Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak meninggalkan doa kepada kedua orang tua nya dalam sehari”

Huraian hadith:

- jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibubapa (baik yang hidup mahupun yang sudah tiada )

- Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus berdoa kepada kedua ibu bapa (walaupun ada ibu bapa yang leka, doakan agar mereka berubah)

- Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah

- Semasa berdoa, berdoalah dengan bersungguh2. …tadah tangan dan bayangkan wajah kedua orang tua kita , termasuk guru2 kita dan mereka yang banyak menolong kita (berdoa perlu benar2 bersungguh2)

- Mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tua, akan disempitkan rezeki oleh Allah

Kesimpulannya:

- Bagi yang berniaga, tak perlu ada ilmu pelaris….. . Cuma jangan lupa doakan ibu bapa kita setiap hari

- Rezeki bukan sahaja berupa wang ringgit, tetapi segala nikmat yang kita dapat dari Allah (e.g. makan, kesihatan, kasih sayang, ilmu dsb nya..)

InsyaAllah

Wednesday, November 23, 2011

Mohamad Darwish Iman

pejam celik...pejam celik dah 3bulan umur Iman...Iman bby yg sgt baik tak banyak ragam,cuma kalau dia nagis huhuhuhu seriau gak dibuatnye hehehehe...iman skrg dh pandai bersembang(bahase dialah gugugaga...)hehehe silap2 dia panggil mama dia akak hehehehe biaselah bby kan,gelak pun dah ade bunyi seronokkan bila dapat tgk anak2 membesar depan mata lagi pulak tanggan sendiri yg menguruskan mereka,hari2 mesti nak snap gambar2 mai kita tgk gambar iman ye...


ni gambar iman umur 3 hari...gebu tak?



Iman ngantuklah nak tido ni hehehe



Iman sudah 3 bulan skrg



happy together



smile

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...