ahli cute miut

Tuesday, January 25, 2011

terharunya mama...

my dear diaries...
aku terkenang saat kami 4 beranak makan maggie sambil menonton siri baru di tv3 'gemilang'...sedih tgk cite tu,sambil makan sambil anak2 bertanya itu ni,mengapa dan kenapa org tu jadi macam tu macam ini...dan sebagai ibu aku pun menjawab setiap soalan anak2ku..antara soalannya..."mama kenapa abg dia tak pergi sekolah"...aku jawab.."sbb mak dia tak ada,jadi abg yg sulung tu kena jaga adik dia kat rumah"....
soalan:"kenapa mak dia tak jaga adik dia mama?"
jabab:"sbb tadikan mak dia mati bersalin..."
soalan:"bersalin????
jawab: "beranaklah...melahirkan bby"

tiba2 suasana jadi senyap dan sunyi...dalam senyap dan diam itu aku dengar esakan anak keduaku yg duduk membelakangkan aku...aku tanya "kenapa danish menagis ni...???
dia jawab"danish sayang mama,danish tak nak mama mati nanti masa kat hospital keluarkan bby,dlm perut mama ada bbykan?...nanti kalau mama tak ade siapa yg nak jaga abg,danish ngan dany...mama janji ye jangan mati ye....'ya allah tersentap hati aku dengar,kenapa dia boleh terfikir mcm tu...
dan dikesempatan tu aku pun mulalah basuh minda diaorg..."ha kalau mcm tu jangan nakal2,dengar cakap mama,belajar pandai2,rajin2 baca buku nanti kalau dah besar tak pandai,kerja tak bagus mcm mana nak jaga mama?siapa nak jaga mama nanti kalau dah besar....semua pun angkat tanggan termasuk si kecik dany hahaha sebb tgk abg2 sume angkat tangan dia pun mcm faham je...ya allah jadikanlah anak2ku anak yg soleh...amin.

2 comments:

  1. dik, sebak baca entry ni...huuuu

    semoga hero2 kau jd anak yg soleh!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...