ahli cute miut

Friday, September 24, 2010

pelik aku

tah le pelik aku kadang2 dengan manusia2 a.k.a kawan2,jiran2 dan sesapa je yg sewaktu dengannye...
yang lagi aku pelik kenapalah kadang2 deme nie mcm dengki je ngan kami laki bini,nak kata aku ni lawo idok le,nak kata kami nie kaye tak jugak...senang le sikit alhamdulilah allah bagi rezeki.
dulu kira baik le jugakkan tapi sejak dua menjak ni tah le pasai ape tah sebb ape pun aku tak tau...dulu kalau lalu depan rumah mcm nak tercabut hon kete ditekan...skrg lalu tak pandang pun penat aku angkat tangan je...bionye le kate org perak yew...
aku tak pernah belagak,aku tak pernah kacau hidup org,nak mengata jauh sekali...hidup aku kat umah ni dengan anak2,dengan laptop layan fb main game ke...nak kuar romah pun jarang2 kadang2 cina sebelah ni cakap...'u kerja ka,jarang nampak u'ate mana nak nampak kalau dia pun jarang kuar rumah hahahaha...mak aku selalu pesan jangan campur hal org,jangan dengar sangat ckap2 org(kalau org tu ngumpat a.k.a menfitnah)mak aku cakap biar le orang nak kata ape pun...kalau kita tak salah atau kita dipihak g sebeno-benonyew...pedulikan mcm org sekarang cakap tu"ade aku kesah'hahaha...pedulikan...biarkan mereka dengan dosa serta noda...ecehhh lebey le tu hahahahaha.
ade gak le sore2 yang berkata dan bertanye ngan aku..."kenapa tak pernah nampak kat kedai tomyam...'?kata ade share,dan aku pun berkata"saya kat rumah masak kak,dah masak buat ape nak makan kat kedai pulak membazir le..." akak tu" OOooooOOOo panjang moncongnye....
nak fikirkan yg share bukak kedai makan tu laki2 kita buat ape yang kita sekali yg nak menempek kat kedai tu...ye dak?isk...isk...kadang2 benda mcm tu pun nak jadi buah mulut org2,org2 kat taman ni selalu kata kat laki aku...'masni kau simpan jelah bini ko tu kurung le...takut beno bawak kuar...ekeleh ape le punye turrrrr...susah jugak kalau selalu dok keluar bersosial kang dikata jugak...duduk diam kat rumah pun jadi salah jugak adoiiii pelik2...tapi ape yg penting aku tak perlu berubah kerana takutkan kutukkan jiran2...aku tetap aku dan aku tak nak jadi org lain aku adelah aku yg suka buat kerja aku sendiri...aku tak buat dosa extra mengata jiran2 pada jiran2 lain...biarlah aku duk umah duk depan laptop...tgk fb kawan2 tersayang,sedara mara,adik beradik ,ipar duai tercinta...layan laki aku main poker ke...betul tak???
biarlah kita dengan cara kita sendiri.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...