ahli cute miut

Sunday, October 31, 2010

~Menghargai & Dihargai~

entahlah kadang2 terasa mcm penat sangat nak melayan kerenah2 sesetengah org ni...kita berusaha sedaya upaya...nak menjaga hati diorng tapi sedikit pun tak dihargaiii...aku tak kisah pun sebenarnya tapi kalau kita saje yg nak jaga hati org..hati kita ni sapa yg nak jaga...sendirilah jaga hati sendiri ye?huhuhu sedey2 yelah mana tknya...bila kadang2 tu dah terlampau marah dah mcm terase nak memaki je tiba2 hatiku berkata"sabar nana buat ape nak marah2 biarlah...ingat mak kamu kata ape?biarlah org buat kita sakit hati,jangan kita yg sakitkan hati org"downlah sikit kemarahan aku...bagus gak hati aku ni selalu menjaga hatiku hehehe...birlahkan kita yg menghargai org...suatu hari nanti orang yg tk pernah menghargai kita tu akan terasa yg kita sebenarnya harus dihargaiii...
sesetengah manusia ni kadang2 diaorang ni nak dihargai...tapi tak pernah nak belajar menghargai orng lain...payah org mcm ni,kadang2 kita je nak jaga hati meraka tapi depa buat tak tau ja...malas aku kadang2,biarlah aku mcm ni je...biasalah aku ni selalu je diketepikan...tapi kalau nak mintak tolong ke,nak guna kudrat aku ke...org perak kate kederat hehehe pandai pulak depe cari aku...ingat pulak nama aku,ade pulak save no telipon aku isk..isk...isk biasalah manusia nikan...biarkanlahhhhhh...kita cakap lebih2 nanti orang tetap ingat kita yg teruk...last2 kita gak yg buruk,pada hal diorg punya perangai tak reti nak cermin...selalu guna cermin tapi diorang tak nampak ape yg tak kena dengan diorang,bak kata pepatah"kuman kat seberang laut nampak,tp gajah yg depan mata mcm tak ade je...""paku dulang paku serpih mengata orang diaorang yg terlebih2"biarkannnnn huhuhuhu biarkannnnn...

renung2kan dan selamat beramal (eceh...hihihi)

2 comments:

  1. aah la kan, tp.. smpai bile leh sabo? kalo aku.. dh lame kene sedas dua dah.. haha!

    ReplyDelete
  2. hahaha ok gak bagi sedas dua ni ye...biar deme rase pulak huhuhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...