ahli cute miut

Saturday, February 27, 2010

ibu mertuaku

entah kenapa hari nie aku asik teringatkan mak...mungkinkah aku terlalu rindukan mak atau sambal belacan yg mak buat...hahahaha
serius aku mmg dah dekat sebulan teringin sangat nak mkn sambal belacan yg mak buat...mak mertua aku nie mmg pandai masak...air tangan dia masak ape pun sedap,antara masakannya yg paling aku suke sekali...mee kari dan sambal tumis ikan bilisnya...kalau mak buat nasik lemak mmg terangkat punyeeee...sedap weiii,banyak lagilah yg sedap2...mee kuahnya ermmm mmg ada umpp hehehe...
nanti akan ku minta mak menurunkan ilmu2 memasaknya kepada ku...sebab laki aku pun kadang2 mmg nak aku msak macam mak dia masak...hehehe boleh ke jadi rasanya sama..tak bolehkan...air tanggan kita tak sama...nak je kengkadang aku suh mak mertua aku basuh tanggan dalam besen pastu aku bawak balik simpan,bila nak masak masukkan skit hahahahaha...boleh ke!!!!!nanti org kata aku bengong...ekekekekeeke
lama gak aku tak jumpa mak...mak tak rindukah kau pada menantumu ini???eceh...
mak mertua aku baik weiii untung aku dan biras2 aku dapat mak mertua yg tak banyak kisah nie,spoting...aku sayang sangat mak..."sedih le pulak",ikhlas dari hati aku yg sucii lagi murni ini...aku sayang mertua aku,aku sayang macam aku sayang mak aku sendiri...terus terang"benda yg paling aku takut kalau mak dan mama aku benci pada aku,aku takut itu...mama aku pernah pesan"walau apa pun yg mak mertua kita buat,kata jangan melawan...diam saja,ibu mertua samalah mcm mama jugak"...aku akan tetap sentiasa ingat pesan mama dan sayang mak seperti aku sayang diri aku sendiri...insyaallah.

3 comments:

  1. Sis,feel blessed and lucky okeh dpt mak mertua camneh..Nampak sgt Allah syg sis taoOoO~! hehe =D

    ReplyDelete
  2. Aku len, mak mertuaku x syg aku. . .Dia kata aku mcm2, x pndai masak laaa. . .

    ReplyDelete
  3. beauty in darxness...yelah bukan semua org beruntungkan,alhamdulillah mak & abah mertua saya sangat2 baik.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...